Gå till meny Gå till innehåll Gå till kontakt
MSW Reportal

Möjlig dubbelvinst för Sjöfartsverket

Nyhet 2022-09-01

Sjöfartsverkets kommunikation uppmärksammas nationellt. Både tidningen Sjörapporten och en informationsfilm om vikten av att använda flytväst kan komma att belönas med ett prestigefullt pris.

De nominerade alstren är tidningen Sjörapporten och en informationsfilm om vikten av att använda flytväst. Tidningen distribueras till Sjöfartsverkets kunder, intressenter och personal medan filmen, som visades i somras, riktades till allmänheten via SVT:s Anslagstavlan och sociala medier.

− Vi är såklart både glada och stolta över nomineringarna i två så vitt skilda kategorier, säger Lisa Mjörning, kommunikations- och enhetschef. För Sjöfartsverket handlar allt kommunikationsarbete om att skapa och upprätthålla ett högt förtroende och engagemang, oavsett målgrupp och kanaler. Dessa nomineringar är ett kvitto på att vi har lyckats med det.

- Flytvästfilmen visar med glimten i ögat på vikten av att använda flytväst och den fick fint genomslag i de sociala kanalerna. Vår tidning Sjörapporten är en gedigen produktion som lyfter fram sjöfarten och vår verksamhet på både bredden och djupet, säger Lisa Mjörning.

Publishingpriset är Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling. Prestigevärdet är högt då tävlingen är helt fristående från branschintressen. Juryn består av verksamma kommunikatörer såsom fotografer, grafiska formgivare, filmproducenter, journalister, redaktörer och UX-designers. Bedömningskriterierna är offentliga och alla nominerade får efter prisutdelningen ta del av juryns rangordningspoäng. Vinnarna tillkännages vid en gala den 9 november.

Både tidningen och filmen är framtagna av Sjöfartsverket i samarbete med konsultföretaget Consid.

Ett uppblåst självförtroende flyter inte